Ana Sayfa
Duyurular
Merve Bozkurt'un Dataizm Sergisi Açıldı!
Merve Bozkurt'un Dataizm sergisi açıldı!

Merve Bozkurt'un Dataizm sergisi açıldı!

Görsel İletişim Tasarımı Anasanat Dalı öğrencisi Merve Bozkurt'un yüksek lisans tez çalışması kapsamında hazırladığı multimedya sergisi Dataizm 18 Mayıs 2022 Çarşamba günü açıldı.

Büyük Veri ve Yapay Zekânın Küresel Markalar Tarafından Kullanılması başlıklı tezde ele alınan altı markanın büyük veri ve yapay zekâyı kullanma stratejilerini multimedya çalışmaları ile temsil edildi. Uygulama fotoğraf, video, yazı ve bir oyun ile oluşturuldu.

Dataizm adlı çalışma, teknolojik dönüşümün geldiği son durumda verinin etkin bir biçimde kullanılmasının insan faaliyetlerini kökten değiştiren bir güç olarak gören yaklaşımları içermektedir.

Bu bağlamda teknolojik gelişmeler ve buna paralel olarak bireylerin dijital ortamlarda yer alması ile veri üretimi gerçekleşmektedir. Dünya üzerinde yer alan veri hacmi ve veri çeşitliliği, insanlık tarihinde hiç görülmediği kadar hızlı bir şekilde artmaktadır. 

Dijital döneme geçiş ile üretilen veri hacmindeki sürekli artış ve depolama sistemlerindeki gelişmeler sonucunda tüm verilerin içinde yer aldığı “büyük veri” ortaya çıkmıştır. Öyle ki büyük veri sisteminde yer alan verilerin yaklaşık yüzde doksanının, son iki yılda üretildiği görülmektedir.

Sosyal mecralarda yer alan fotoğraflardan, MOBESE ve güvenlik kameralarından, akıllı cihaz kameralarından büyük veri havuzuna düşen görsel veriler küresel ölçekli markalar tarafından pazarlama stratejilerinde ve yapay zekâ algoritmaları geliştirmede kullanılmaktadır.

Görsel verilerin, veri madencileri tarafından değer teşkil edilecek şekilde kullanılmasının, tüketici üzerinde etki sağlamayı kolaylaştırdığı görülmektedir. Etik kavramı göz ardı edilerek bireye dair bütün verilere erişim sağlayabilme durumunun yanı sıra bireylerin bilinçli olarak veri üretimi de oldukça dikkat çekmektedir. 

Bu bağlamda tüketim davranışlarına büyük oranda etki edeceği düşünülen büyük veri sistemi gerçek mekanlar ve dijital mecralar üzerinden hem tüketicilerin hem de küresel ölçekli markaların yaklaşımı doğrultusunda incelenmiştir.  Büyük veri sisteminde yer alan görseller üzerinden küresel markaların geliştirdiği yapay zekâ algoritmalarının çalışma biçimini ele alan; fotoğraf, video ve metinlerden oluşan bir multimedya çalışması küresel markaların büyük veri sistemlerini ve yapay zekâ algoritmalarını kullanma biçimlerine dikkat çekilmiştir.